onsdag 1 februari 2017

Femte summering - januari 2017

Då var det dags igen, första februari och årets första månad är slut. Med andra ord: tiden är inne för den femte summeringen. 
Jag antydde det redan innan att månadens utdelningar hade slagit rekord med 2.598:- och även portföljvärdet utvecklades positivt, inte så mycket på grund av innehaven utan mer av nysparandet. Portföljen ligger nu på 366.000:- och med min veckotaktik, att överföra 2.000:- per vecka, blev det på fem veckor alltså 10.000:- som investerades i mina utdelningsaktier, preffar och ETFer.
Jag gjorde mig också besväret att kolla på Riksbankens sida för att ta reda på hur växelkursen låg under den tiden jag redovisade allt i Euro. Nu är tabellen uppdaterad och om några månader ska jag smälla till med en första graf eller diagram eller något liknande som visualiserar den positiva trenden; både till er och till mig, för att peppa mig och för att visa, att de första små frukterna börjar skördas.

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra utdelningar, grattis! Vilka innehav står för största delen? För mig är januari en klen månad.

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
  2. Hej Frihetsmaskinen, tack, det är främst preffar och ETFer som ligger till grund. Utdelningsaktierna ligger ju mest på våren och här kommer det synas först nästa år. Jag försöker ha många bolag och ETFer för att få ett jämnt flöde, lite inspirerad av Krösus Sork. Mvh //Dividend500

    SvaraRadera